Eğitim-Bir-Sen olarak, Millî Eğitim Bakanlığı’na başvurarak, Bilim ve Sanat Merkezleri öğrenci tanılama süreçlerinde uygulayıcı seçimi ve görevlendirilmesinde Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde görevli rehber öğretmen ve özel eğitim alan öğretmenlerinin tümünü kapsayan, adil ve eşit bir görev dağılımının sağlanmasını talep ettik.
Bilim ve Sanat Merkezleri öğrenci tanılama süreçleri, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde görevli uygulayıcılar tarafından gerçekleştirilmektedir. Ancak Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi’nde uygulayıcı yönetici ve öğretmenlerin seçiminde herhangi bir usul ve esas öngörülmemiştir.
Bu nedenle, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde uygulayıcı yönetici ve öğretmenlerin seçimi, eşit, adil, denetime elverişli, öngörülebilir ve objektif herhangi bir kıstas olmadan gerçekleştirilmekte, bu durum ise adaletsiz görev dağılımına neden olmaktadır.
Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde görevli rehber öğretmen ve özel eğitim alan öğretmenlerinin tamamına, Bilim ve Sanat Merkezleri öğrenci tanılama süreçlerinde uygulayıcı seçimi ve görevlendirilmesinde yer alma hakkı tanınmalıdır.
Millî Eğitim Bakanlığı’na gönderdiğimiz yazımız